måndag 4 januari 2021

Renodla och förenkla

Har i helgen ägnat tid åt att ändra runt bland mina fonder. Inget sälj, oh no det är ju förbjudet för mig. Däremot försöka renodla lite. Har absolut merparten av mina investeringar på Avanza, där jag haft ca 10-15 olika fonder (exempelvis 3-4 olika globalfonder). Har adderat, men aldrig riktigt tagit bort någon. Med resultatet att det är lite väl svårt att få någon överblick. Senaste tidens nyinvesterande har istället varit i de där nymodigheterna sparrobotar (i mitt fall på Lysa). Har ändå känt att jag vill fortsätta även med Avanza - och därav: renodling! Omstrukturering! 

Ett tips: håll inte på och flytta över pengar mellan konton och banker när det är långhelg, om du är en orolig ekonomisjäl likt moi. Slutade med att jag satt 45+ minuter i storbanks telefonkö idag, för att få betryggande beskedet att de pengar som överförts/försvunnit två dagar innan (ett litet nätt belopp på 50.000) inte hade gått upp i rök. Denna katastroftanke som ofta kommer för mig när pengar dragits från kontot, men fortfarande inte dykt upp där jag vill ha dom. Logiskt sett vet jag förstås att sannolikheten för just det inte är så stor, men KÄNSLAN. Usch. Nu i eftermiddag dök dom i alla fall upp. Halleluja. Så enkelt att skapa liten andrenalin-stress-kick till sig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar