torsdag 31 december 2020

Inför 2021

Snart nytt år! Det blir bra, detta år har varit omtumlade år både privat och samhällsmässigt. Vad jag siktar på under 2021: maxa (nåja, med tanke på förra inlägget) sparandet/investerandet. Och också: hålla mer koll på vad det är för hus som dyker upp på hemnet. Rent av åka på några visningar? Inte med direkt intention att köpa, utan snarare skapa överblick vad som finns och liksom känna att vi är på väg mot livsplanen 1.1? Att det är för det vi sparar och har oss? Risk dock, om jag känner mig själv rätt, att effekten kan bli lite dom att ”bara åka och titta på valpar på kennel. Bara titta!” att det liksom känns omöjligt och att man går miste om världens grej om man inte går all in där och då. Ett potentiellt problem. Samtidigt, vad fasiken: kanske det som krävs för att få ändan ur vagnen?

Hoppas hur som att jag får ett år med ett jobb som inte gör mig orolig&ledsen. Att relationer i mitt liv fortsätter vara fina och bra. Att jag gör mer för min egen fysiska hälsa. Det räcker långt så. Gott nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar