lördag 9 januari 2021

Pandemi-planen

 Nog är en less på pandemiprat men det är lite viktigt att ha koll på vad den gör med en. Exempelvis: ens vardag är betydligt tråkigare och mer begränsad. Betydligt färre upplevelser generellt. Jag träffar knappt vänner&familj, och när det sker är det på promenad i bästa fall okej väder. Tillvaron är som seg vardag jämnt. Såklart det känns tyngre med jobb då. Såklart man vill bort till något annat. Storstad har mycket litet att erbjuda som spöar landsbygdstillvaro i just detta nu. Samtidigt kommer det ju förändras, i sommar? Får hoppas. Men det gör att jag kan känns att jag forcerar fram, vill kolla på hus nu nu nu när den egentliga planen är att flytta ut om tidigast två år. Kapitalet behöver ackumuleras. Vi båda måste bli färdiga med jobben, är ekonomiskt vansinne att hoppa ur ekorrhjulet för tidigt just nu. Så jag behöver lugna mig lite. Andas in och ut. Det kommer och det som är just nu blir förhoppningsvis snart bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar