tisdag 26 januari 2021

På't igen!

En vecka av berg-och-dal-bana har passerat. Bättre nu! Lönen kom, jag betalade in årets inbetalningar till CSN i ett bräde men kan ändå föra över 15.000 till spar/investerande. Gott så. Och jobbet har, ta mig tusan, känts rent av roligt denna vecka? Herrejösses. Aldrig haft sådana jobb. Vet förstås att den känslan är flyktig och det är okej att det är så, men det var en positiv erfarenhet att göra: jobb behöver inte vara "helt okej" som bäst och "fullständigt vidrigt" som sämst: det kan också vara skoj mitt i ett vanligt jobbsammanhang. Intressant.

Men det ändrar förstås inte mina planer på att någon dag inom en inte allt för avlägsen framtid välja bort ett vanligt jobbliv. Därmed fortsätta spara! Sambon håller på att dra fram planteringsjord på vardagsrumsgolvet i detta nu. Ser så framemot vår och börja odla. På riktigt nog det enda jag har att ordentligt ser framemot i denna pandemitillvaro. Men odling är inte fy skam. 

Blir bra det här. Svackor är okej. Dom går oftast över. Upp i sadeln igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar